A himnusz-sorozat első darabját (Deus Creator omnium) Milánó egykori tekintélyes püspöke, Szent Ambrus írta a IV. század végén. Legkésőbb a VIII. századra összeállt és az egyház liturgikus/imádságos életének szerves részévé vált az a ciklus, amelynek darabjai formailag és szellemiségükben is az ambrusi mintát követik, és a Teremtés könyvének első fejezetét, a hatnapos teremtéstörténetet az egyes ember életére vonatkoztatva dolgozzák fel. A teremtés napjainak keresztény értelmezéséhez szorosan kapcsolódik az újjáteremtés első napja (Primo dierum omnium), amely mint „nyolcadik nap” sokrétű jelentéssel és gazdag szimbolikával rendelkezik. A himnuszok idővel a zsolozsma vesperás imádságának részeivé lettek, és számos dallamváltozatuk ismert. Heidl György zenéje nem követi a himnuszok középkori gregorián dallamait, a szerző, aki egyben a korai kereszténység történetének és irodalmának nemzetközileg elismert kutatója, saját zenei elgondolása mentén komponálta meg a művet. Lovasi András így nyilatkozott a Sator zenéjéről: „Heidl György ihletett muzsikája, az archaikus latin zsoltárszövegek, klasszikus- és kortárs jazz zenészek együttes játéka, Bognár Szilvia sallangmentes, szép terű éneke: a Sator egy eddig nagyon hiányzó színfolt a magyar palettán: mai szakrális zene.”
*
1. Kyrie eleyson
2. Creatio
3. Deus Creator omnium
4. Lucis Creator optime
5. Immense caeli Conditor
6. Telluris ingens Conditor
7. Caeli Deus Sanctissime
8. Magnae Deus Potentiae
9. Plasmator hominis Deus
10. Primo dierum omnium
11. Occulte dimittere
12. Szeikilosz dala
13. Victimae paschali laudes
forráshttp://bookline.hu/main.action?tab=zene